Dans la partie 1 de ce post, je me demandais comment il fallait considérer les mondes suggérés par les quatre suppléments d'OD&D : des régions lointaines ? des univers à part entière ? ... Or, Wayne me donne là une brillante idée, c'est d'en faire des plans d'une bizarrerie allant crescendo, ce qui nous donne quatre plans supérieurs :
- Le Supplément I, d'une normalité presque complète, mais différant par certaines lois de la physique ainsi que ses étranges habitants.
- Le Supplément II, un monde presque entièrement aquatique hanté par des monstres antédiluviens.
- Le Supplément III, un plan où la folie règne en maîtresse et où rôdent démons et créatures psychiques.
- Le Supplément IV, le domaine des divinités.
A plus tard !
***
Not long ago, I read a series of Wayne Rossi's posts dealing with his vision of the OD&D higher planes. He carefully noted the increasing strangeness of these places as one moves away from the Earth (which is suggested by Contact Higher Plane that specifies that the further the plan is, the higher the chances of madness are).
In Part 1 of this post, I wondered how we should consider the worlds suggested by the OD&D supplements. Remote areas? Whole settings? ... However, Wayne gave me a brilliant idea that is to make them highers planes of increasing strangeness :
- Plane I, differing in some laws of physics and inhabited by strange beings.
- Plane II, an almost entirely aquatic world haunted by antediluvian monsters.
- Plane III, a plane where madness reigns and where demons and psionic creatures lurk in the dark.
- Plane IV, the domain of gods.
See you !
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